piątek, 31 października 2014

Doskonały pieczony pasztet - po mojemu.



Każdy z nas nie raz jadł różne pasztety. Ja uwielbiam ten który od lat robię w domu. Metodą prób i błędów dochodziłam do takiego smaku. Dzielę się nim z Wami bo naprawdę warto. Dziś wszyscy szaleją z daniami na bazie dyni - a ja jak zwykle z innej bajki :)
Strasznego Halloween  dla Was ! :)


Składniki :

750 g ud z kurczaka , lub ćwiartek
500 g wątróbki drobiowej
400 g wołowiny ( może być gulaszowa )
4 marchewki
1 pietruszka
połowa pora ( biała część )
2 małe cebule
1 bułka ( najlepiej kajzerka)
3 jaja
0,5  łyżeczka tymianku
0,5 łyżeczki bazylii suszonej
1 łyżeczka ziela angielskiego
2 łyżeczki majeranku
3 łyżki masła
2 duże liście laurowe
2 duże ząbki czosnku
sól i świeżo zmielony pieprz

2 keksówki aluminiowe ,bułka tarta



Przygotowanie :

Mięso i warzywa dokładnie myjemy. Wołowinę kroimy w kostkę.Wszystko wrzucamy do gara i zalewamy wodą. Dodajemy liście laurowe i ziele angielskie. Gotujemy na średnim ogniu ok 1,5-2 godziny.
Wątróbkę myjemy i oczyszczamy. Na patelni podsmażamy cebulę na rumiano , dodajemy posiekany lub zgnieciony czosnek smażymy jeszcze 2 min .Dodajemy wątróbkę i podsmażamy wszystko ok 4 min.
Gdy mięsa się ugotują ( kurczak powinien ładnie odchodzić od kości ) . Odcedzamy wszystko i odstawiamy na 10 min do przestudzenia. W tym czasie namaczamy kajzerkę w wodzie lub w wywarze po mięsie. Przygotowujemy maszynkę do mielenia. Kurczaka oddzielamy od kości.Bułkę , mięso , 2 marchewki , 1 pietruszkę i wątróbkę mielimy razem.Ja mielę trzykrotnie , zależy jaką konsystencję pasztetu lubicie.
Doprawiamy solą , pieprzem , ziołami, majerankiem. Dodajemy jaja i wszystko dokładnie mieszamy na jednolitą masę. Nagrzewamy piekarnik do 180 st .Keksówki smarujemy masłem i obsypujemy bułką tartą - dzięki temu pasztet ładnie od nich odejdzie. Masę przekładamy do keksówek a na wierzch każdej układamy po kawałeczku masła. Pieczemy 1 godz i 10 min z czego ostatnie 5 min tylko na górnym grzaniu  w temp. 200 st.

Smacznego! :)
















Smacznego ! :)




6 komentarzy:

  1. Wspaniały! Jeszcze zdążę upiec na te dwa świąteczne dni. Dziękuję ! :) Ella

    OdpowiedzUsuń
  2. dawno już nie robiłam pasztetu, chyba czas wypróbować przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo chetnie wyprobuje przepis.Pozdrawiam.Anna.

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli wpisujesz się anonimowo , bardzo Cie proszę o podpisanie się choć z imienia . Będzie mi milo gdy będę wiedziała komu odpowiadam :) Dziękuję za komentarze .Janitta

Polub mnie na FB :)