wtorek, 28 października 2014

Pyszne kruche ciastka z cynamonem


Przepis ekspresowy :)

Kilka kilogramów do zrzucenia a mnie tu na pieczenie ciastek wzięło ..ech :)
Bardzo lubię eksperymentować ... na szczęście zawsze wychodzi pysznie !


Składniki :

550 g mąki pszennej
200 g cukru
cukier waniliowy
2 łyżki stołowe gęstej śmietany ( używam 36 % )
170 g masła
1 jajko
1 żółtko
0,5 łyżeczki cynamonu
0,5 łyżeczki sody oczyszczonej

foremki , papier pergaminowy , blacha

Przygotowanie :

Wszystkie składniki posiekać dużym nożem , na blacie lub stolnicy. Szybko zagnieść ciasto .Jeżeli będzie zbyt suche , można dodać 2 łyżki wody. Gotowe ciasto zawinąć w folię spożywczą i odłożyć do lodówki na 45 min.
Odkrajać część ciasta , rozwałkować na ok 0,5 cm i wykrajać foremkowe wzory.
Ciastka wyłożyć na blasze pokrytej papierem pergaminowym i piec w temp. 180 st ok 10-14 min.
Z podanej ilości składników wychodzi ok 70 ciasteczek.

Smacznego ! :)











6 komentarzy:

  1. Ty to mi zawsze wieczorem ochoty narobisz :) Ella

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam. Czy potrzebuję jakiś konkretny typ mąki ?Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam.Typ mąki raczej nie ma tu znaczenia. Ja użyłam 550 :) Pozdrawiam

      Usuń
  3. Mmm, takim nie można się oprzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  4. To prawda...a waga kwiczy;p Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli wpisujesz się anonimowo , bardzo Cie proszę o podpisanie się choć z imienia . Będzie mi milo gdy będę wiedziała komu odpowiadam :) Dziękuję za komentarze .Janitta

Polub mnie na FB :)